De Werkplaats Scan, hét instrument voor rendements- en procesverbetering voor de kleinere werkplaats.
Als ondernemer heeft u de vertegenwoordiging van één of meer automerken. Binnen uw werkplaatsorganisatie zijn maximaal 7 medewerkers fulltime werkzaam (monteurs, receptionist, werkplaatschef). U heeft tot uw schrik en teleurstelling vastgesteld dat er per monteur minder dan 1.350 uren per jaar wordt gefactureerd. Dit is weinig, veel te weinig.
U bent vastberaden om deze resultaten te verbeteren en staat open voor verandering.
Maar hoe zet u die verandering in gang?
Om te achterhalen waar de uren en daarmee de opbrengsten verloren gaan, is het essentieel om eerst de knelpunten in kaart te brengen. Hiervoor heeft CORBO een unieke dienst ontwikkeld, specifiek afgestemd op bedrijven van uw omvang.
Een ervaren CORBO-adviseur voert gedurende 4 dagen een onderzoek uit in uw bedrijf. De eerste dag start met een uitgebreide voorlichting aan alle betrokken medewerkers. Dit vinden wij essentieel. Alleen als uw mensen direct bij het onderzoek betrokken zijn, zullen zij worden gemotiveerd om een optimaal resultaat te bereiken!
Daarna volgt een Multi-Moment-Opname (MMO), een beproefde methodiek die gedetailleerd inzicht biedt in hoe medewerkers hun tijd besteden. Naast de MMO worden er interviews met uw medewerkers afgenomen en uitvoerige analyses uitgevoerd op de gegevens die u ter beschikking stelt.
Het onderzoek resulteert in een beknopte rapportage die duidelijk aangeeft waar uw werkplaats mogelijkheden heeft om de resultaten te verbeteren, specifiek door het aantal gefactureerde uren te verhogen
De verbetermogelijkheden worden weergegeven op basis van de volgende aspecten:
Eén van onze relaties had een werkplaats met 6 monteurs en een werkplaatschef die tevens de functie van receptionist vervulde. De totale loonomzet bedroeg € 624.000 per jaar. Gebaseerd op een uurtarief van € 80,00 betekende dit dat er per monteur 1.300 uren per jaar werden verkocht. Klanten moesten vaak meer dan drie weken wachten op een afspraak.
Een Werkplaats Scan toonde aan dat het relatief eenvoudig was om, door een betere organisatie en een betere vastlegging van de uitgevoerde werkzaamheden, het resultaat te verbeteren. Na het onderzoek werd een verbetertraject met de adviseur uitgevoerd. Binnen 6 maanden was al een verbetering van 80 uur per monteur gerealiseerd. Na 1 jaar was de verbetering 150 uur per monteur, dus in totaal 900 uur. Dit leidde tot een meeropbrengst uit uren van € 72.000! Verder werd een vrijwel gelijke verhoging van de onderdelenomzet gerealiseerd. Ondertussen daalde de wachttijd voor klanten naar gemiddeld zeven dagen!
Neem gerust contact met ons op. Tijdens een persoonlijk gesprek bespreken we uw specifieke situatie en stellen we een offerte op die volledig aansluit bij uw behoeften.